Resep Kek Pisang Coklat Cip Moist

Kek Pisang Coklat Cip Moist ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Pisang Coklat Cip Moist yang dapat kalian jadikan inspirasi. Jom kita buat Kek Pisang Coklat Moist ni menggunakan periuk nasi jee. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Teringat kek coklat moist akak ritu buat juju order…aduyaiiiii nak lagi la akak buka tempahan lagi ke eh…tp akak tgh pantang kan…hehe.

Kek Pisang Coklat Cip Moist Bahan-bahan New instant MIX chocolate moist cake by noraini'S adunan segera kek coklat kukus terbaru daripada noraini's. Boleh dihias dengan coklat cip dan sedia dinikmati.. Kek pisang Moist Dan mudah.(cara buat kek pisang guna blander ). anda bisa membuat Kek Pisang Coklat Cip Moist memakai 14 bahan 12 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Pisang Coklat Cip Moist

  1. Anda perlu 250 g pisang*.
  2. Anda butuh 180 g minyak masak/jagung*.
  3. Persiapkan 60 g gula kastor*.
  4. Kamu membutuhkan 50 g gula perang*.
  5. Kamu siapin 3 biji telur*.
  6. Anda butuh 1 tsp esen vanila*.
  7. Silahkan sobat siapkan 1/4 tsp perisa pisang (x letak pn x apa)*.
  8. Anda perlu 1/2 tsp garam*.
  9. Kamu membutuhkan 150 g tepung gandum.
  10. Silahkan sobat siapkan 1 1/2 tsp baking powder.
  11. Sobat juga memerlukan 1 tsp baking soda.
  12. Anda Memerlukan 2 tsp serbuk koko.
  13. Silahkan kamu persiapkan Cip coklat secukupnya.
  14. Selain itu juga tambahkan Hirisan pisang secukupnya.

Kek Pisang(no bake/no mixer/no blander/Sukatan Cawan). Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang? Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan, ita akan makan tanpa henti. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah.

Langkah cara memasak Kek Pisang Coklat Cip Moist

  1. Masukkan bahan bertanda * ke dalam blender. Blend sehingga sebati..
  2. Ayak tepung gandum, baking powder dan baking soda ke dalam mangkuk..
  3. Tuang bahan yg diblend ke dalam mangkuk yg berisi campuran tepung..
  4. Gaul hingga sebati menggunakan spatula..
  5. Campurkan cip coklat. X perlu byk sangat..agak2 sahaja..
  6. Masukkan adunan ke dalam loyang bersaiz 9x9 inci yg telah dilapik baking paper dan disapu tepinya menggunakan butter/marjerin. [Jangan tuang semua, tinggalkan 1/4 adunan].
  7. Baki 1/4 adunan tadi campurkan dengan 2 sudu besar (rata) serbuk koko. Gaul sebati dan masukkan ke dalam loyang..
  8. Lorekkan adunan mengikut corak yang diinginkan..
  9. Hentakkan loyang untuk buang gelembung udara..
  10. Hiaskan dengan hirisan pisang dan taburkan sedikit cip coklat di atasnya..
  11. Bakar ke dalam oven yg telah sedia dipanaskan dengan suhu 180 degree celcius menggunakan api atas bawah. Masak selama 40 minit atau sehingga masak. [Suhu bergantung dengan oven masing2].
  12. Selamat mencuba. 😊.

Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi, saya dapat buat aktiviti yang saya sukai iaitu masak memasak atau buat kek. Kek Pisang akan lebih moist dan sedap lepas sehari. Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan Boy dan Mia ada di rumah. Jika ditanya pendapat saya, saya lebih suka kek pisang dari resepi yang saya guna sebelum ini. Kata tuan punya resepi ini, Rushdi Lazim, kek pisang coklat yang dinamakan Kek Pishang Cekelat Cluster Kayangan ini sedap sangat dan moist giler.

Begitulah pembahasan Kek Pisang Coklat Cip Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Pisang Coklat Cip Moist.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta