Resep Kek pisang

Kek pisang ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek pisang yang dapat kalian jadikan wawasan. Berbalik pada kek pisang ini, ianya memang sedap, memang lembab dan secukup jer kemanisannya. Saiz kek ini juga sangat bersesuaian untuk hidangan keluarga yang kecil. Kalau tak habis, kita boleh jer simpan dalam freezer seperti mana kek yang lain.

Kek pisang Kek kukus ini juga manisnya sederhana sahaja sebab saya suka rasa sebegini. Sejak akhir-akhir ini, memang ramai yang 'terjebak' dengan resepi kek pisang. Di Malaysia, kek pisang telah menjadi kegemaran semua golongan kerana rasanya yang lemak, lembut, dan tidak terlalu manis. anda sanggup membuat Kek pisang pakai 10 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek pisang

  1. Anda membutuhkan Bahan A.
  2. Sediakan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 sk baking powder.
  4. Sediakan 1 sk soda bicarbonate.
  5. Anda butuh (ayak sekali).
  6. Sediakan Bahan B.
  7. Anda membutuhkan 4 biji telur.
  8. Silahkan kamu persiapkan 3/4 cawan gula.
  9. Silahkan sobat siapkan 1 cawan minyak.
  10. Sediakan juga 3 biji pisang.

Kalau buat sendiri dah tentulah lebih berbaloi, dapat dimakan panas-panas bersama teh atau kopi. Oleh kerana ia mudah dihidangkan, tahan lama, lazat dan harganya yang berpatutan, ia banyak dijual begitu sahaja, dan tidak perlu ditempah lebih awal. Kek Pisang akan lebih moist dan sedap lepas sehari. Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan Boy dan Mia ada di rumah.

Langkah cara membuat Kek pisang

  1. Campur semua bahan A dan ayak sekali.. Ketepikan...
  2. Kemudian masukkan semua bahan B ke dalam pengisar.. Kisar selama 7 minit.. Tuang ke dalam bekas besar dan masukkan bahan A sikit demi sedikit.. Kacau sampai sebati dan tidak berketul.
  3. Sediakan loyang dan lapil baking paper.. Tuang adunan dan susun pisang atas adunan tadi.
  4. Panaskan oven 170 api atas dan bawah.. Bakar selama 30 minit atau sehingga masak.

Jika ditanya pendapat saya, saya lebih suka kek pisang dari resepi yang saya guna sebelum ini. Boleh lihat perbezaan bahan basah dan bahan kering yang digunakan dalam kedua dua resepi ini. Sesiapa yang ada pisang lebih-lebih tu boleh la buat kek pisang kukus ni, memang senang, lembut dan sedap!! Resepi ni asalnya dari Puan Mama. Ummi bab kek kukus ni memang sukalah sebab ummi tak ada oven dan tak berkeinginan pun nak beli oven.

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek pisang.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby