Step by step membuat Kek lapis prune(kukus)

Kek lapis prune(kukus) ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar tentang Kek lapis prune(kukus) yang bisa sobat jadikan contoh. Prune Layer Cake or Kek Lapis Prune Thanks for watching Dapur Kota Singa, thumbs up if you like this video and subscribe to my channel Visit my blog @ http. Kemudian, ambil sedikit adunan warna hijau dan ratakan di dalam loyang tersebut. Setelah masak lapisan pertama, cucuk beberapa.

Kek lapis prune(kukus) Boleh bayang tak rasanya macam mana bila masuk ke dalam mulut ? Boleh cuba resipi kek kukus yang ada rasa masam manis sedap. Adunan kek gebu warna-warni yang dilapiskan asam masam yang menarik mata.yang memandang. anda dapat membuat Kek lapis prune(kukus) pakai 10 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek lapis prune(kukus)

  1. Anda butuh 250 gm butter/marjerin(pelangi).
  2. Anda membutuhkan 80 gm gula kastor.
  3. Anda perlu 6 biji telur B.
  4. Silahkan kamu siapkan 1/4 sudu kecil perisa vanila.
  5. Kamu siapin 50 gm kaya.
  6. Anda butuh 130 gm susu pekat.
  7. Kamu perlu 30 gm horlick.
  8. Kamu butuh 30 gm susu tepung*.
  9. Persiapkan 150 gm tepung gandum*.
  10. Anda Memerlukan buah prune secukupnya.

Panaskn kukusan & sapukan loyang dengan minyak. Resepi Kek Lapis Kukus Cream Cheese Resepi Marble Cheese Cake Kukus Resepi Kek Mentega Cheese Kukus Resepi Kek Mentega Keju. Sebenarnya kek ni dayang buat tahun lepas lagi. Dah tayang pun kat FB tapi x tulis lagi resepinya.

Intruksi cara membuat Kek lapis prune(kukus)

  1. Sediakan bahan².
  2. Ayak bahan yg bertanda*.
  3. CARA Putar mentega dan gula kastor sehingga berkrim. Masukkan telur dan perisa vanila..
  4. Masukkan kaya dan susu pekat. Satukan horlick, susu tepung dan tepung gandum dan tuangkan ke dalam bancuhan. Adun hingga sebati..
  5. Bahagi adunan kepada 3 bahagian (1 bahagian diwarnakan dengan pewarna kuning, 1 bahagian diwarnakan dengan warna hijau dan 1 bahagian diwarnakan warna oren.).
  6. Tuangkan adunan kuning ke dalam loyang 7 inci x 7 inci yang dilapik dengan kertas tahan bakar dan taburkan prune. Kukus selama 10 minit dan angkat..
  7. Tuangkan pula adunan warna oren dan taburkan prune di atasnya. Kukus semula 10 minit lagi. Ulangi langkah ini untuk warna yang lain sehingga siap. Bahagian akhir sekali dikukus selama 20 minit..
  8. TIPS: • Enak dinikmati kek ini selepas sehari dikukus kerana ia akan lebih lembap..

Keunikan kek dengan lapisan warna warni ini pasti menimbulkan selera siapa yang melihatnya. Walaupun cara masakannya sedikit leceh, bahan yang diperlukan tidaklah susah. Hanya menggunakan beberapa jenis bahan yang sedia ada di rumah. Kek, Mari kongsi resepi popular di Malaysia dan Asia. Kek jenis ini mempunyai dua rasa rasa coklat dan rasa yang keju, tetapi kita akan bercakap tentang rasa keju dan membuatnya juga masalah yang sama, yang membezakannya apabila mencampurkan bahan-bahan ke dalam campuran.

Begitulah pembahasan Kek lapis prune(kukus) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek lapis prune(kukus).

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta