Tutorial membuat Donat gebu

Donat gebu ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar tentang Donat gebu yang dapat Anda jadikan wawasan. Mashed Potato Doughnut Gebu Macam Jual Di Bakeri. Hari ni nak kongsi resipi buat donut yang gebu dan cantik kejadiannya. Donut yang lembut dan gebu, menggunakan kentang sebagai bahan pelembut semulajadi.

Donat gebu Terpandang Donut Gebu tradisional yang ditulis oleh Norashikin di SINI. Saya tertarik dengan apa yang ditulis, donut "dijamin gebu sampai esok". Donat dia memang sangat laku dan antara kuih yang paling cepat habis. anda bisa memasak Donat gebu mengfungsikan 12 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Donat gebu

  1. Kamu membutuhkan 4 cawan tepung gandum.
  2. Kamu butuh 2 sudu susu tepung nespray.
  3. Kamu butuh 1 Peket instant yis.
  4. Kamu perlu 1 sudu teh baking powder.
  5. Siapkan juga 1 sudu teh pelembut roti.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu besar majerin.
  7. Anda perlu 1 sudu besar shortening.
  8. Anda butuh 1 sudu kecil kfc ovelet.
  9. Silahkan sobat siapkan 2 sudu susu pekat manis.
  10. Sobat juga memerlukan 2 sudu gula.
  11. Sediakan juga 1 biji telur A.
  12. Anda Memerlukan 1 cawan air suam ikut kelembutan.

Sebelum buat donat pandan ni, boleh baca tips kat bawah untuk dapatkan donat yang lembut dan gebu. Tetapi untuk menghasilkan donat yang gebu gebas, anda biasanya memerlukan jangka masa yang lama kerana adunan donat perlu direhatkan. Memang agak susah lebih-lebih lagi jika anda tiada masa. Nak hasilkan donut yang ada ring di mana yang gorengnya tidak hangit, yang lembut dan sebagainya kena banyak praktis.

Step by step cara memasak Donat gebu

  1. Satukan yis air suam gula susu pekat dalam satu bekas biarkan berbuih dalam 10 minit.
  2. Ayak tepung gandum baking powder dan pelembut roti dan garam halus.
  3. Gaul tepung bersama ovelet shortening dan majerin jadi serbuk roti... Kemudian masuk yis yg sudah kembang bersama telur uli hingga jadi doh yang licin, peram selama 1 jam.
  4. Selepas 1 jam tumbuk2 buang angin dan timbang doh 40 gram, kemudian rounding licin bulatkan susun di dalam tray yang ditaburkan tepung sedikit.Kemidian biarkan naik leperkan dan tebuk lubang biarkan naik sekali lagi baru digoreng..
  5. Goreng dengan api sederhana dengan sekali balikan untuk dapatkan ring. Biarkan suam sedikit baru di salutkan dengan gula castor...
  6. Siap dihidang.

Bagi penggemar donut, anda boleh mencuba resepi Donut Gebu ini. Teksturnya sangat lembut dan sedap dimakan jika dicelupkan di dalam coklat glaze. Belajar cara membuat donut yang gebu, lembut, sedap Dan mudah. Daripada resepi donut gebu biasa ,ditambah menarikkan dengan donut coklat sampai ada yang ubah menjadi donut cheese, semua tetap menjadi pilihan. Hari ni jerebu kat penang dah makin teruk.

Begitulah pembahasan Donat gebu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Donat gebu.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta