Panduan memasak Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti

Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti yang dapat kalian jadikan wawasan.

Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti kamu dapat memasak Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti gunakan 2 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti

  1. Sediakan 1 ️⃣ 50g tpg hi protein.
  2. Persiapkan 2 ️⃣ 250g air.

Intruksi cara membuat Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti

  1. Masukkan tepung dan air ke dalam pan/periuk untuk memasak.
  2. Whisk kan bagi sebati sampai tiada ketulan tepung.
  3. Masak pada api yang kecil dan sentiasa kacau hingga manjadi adunan yang memekat. Kalau ada kitchen thermometer masak hingga suhu 65°c.
  4. Sejukkan dan bahagikan ke dalam bekas kecil-kecil supaya senang nak guna nanti. Sis timbang 60g untuk kegunaan 500g adunan doh.

Begitulah pembahasan Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Water Roux @ Tang Zhong @ Yudane - Pembaik Roti.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta