Resep Donut gebu by bella

Donut gebu by bella ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar seputar Donut gebu by bella yang bisa sobat jadikan contoh. Terpandang Donut Gebu tradisional yang ditulis oleh Norashikin di SINI. Saya tertarik dengan apa yang ditulis, donut "dijamin gebu sampai esok". Tambahan pula komen komen orang dah mencuba nya, semua nya berpuashati dengan resepi ini.

Donut gebu by bella Nak hasilkan donut yang ada ring di mana yang gorengnya tidak hangit, yang lembut dan sebagainya kena banyak praktis. Bagaimana dengan resepi donut gebu yang telah dikongsikan? Hari ni jerebu kat penang dah makin teruk. anda mampu membuat Donut gebu by bella mengfungsikan 10 bahan 8 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Donut gebu by bella

  1. Anda membutuhkan resipe donut gebu by bella.
  2. Anda butuh bahan A.
  3. Anda perlu 2 sudu besar yis.
  4. Silahkan sobat persiapkan 3/4 cawan air suam.
  5. Silahkan sobat siapkan 1 sudu tea garam.
  6. Anda Memerlukan bahan B.
  7. Anda perlu 2 sudu marjerin.
  8. Kamu membutuhkan 2 sudu susu pekat.
  9. Anda perlu 2 cawan tepung.
  10. Sediakan 1 biji telur.

Aida pon rasa semacam dah ni dok batuk selsema siap hilang suara dah ni. huhuhu. Anak yang kecik pon dah demam batuk n selsema. View and Download Bella MINI DONUT MAKER instruction manual & recipe manual online. Jika anda perasan, sekarang ini viral satu resepi iaitu bomboloni yang sama seperti donut.

Step by step cara membuat Donut gebu by bella

  1. Gabungkan Bahan A dan gaulkan sehingga sebati. Rehatkan agar campuran yis menjadi kembang..
  2. Gaulkan Bahan B menggunakan tangan sehingga sebati..
  3. Gabungkan Bahan A dan Bahan B dan gaulkan sehingga adunan tidak lagi melekat di tangan dan boleh diuli menjadi bulat..
  4. Letakan adunan ke dalam peti tutup dengan kain basah selama 30 minit atau 1 jam..lps 30 minit tngk adunan dh naik ke blum jika blum biarkan lgi 30 minit.
  5. Hasilkan bebola doh kecil dengan menggengamkan adunan dan mengeluarkan doh di celah jari..
  6. Bulatkan doh dan hasilkan lubang di tengah menggunakan jari sahaja. Cucukkan menggunakan jari dan tarik sehingga lubang terbentuk atau boleh menggunakan acuan..
  7. Seterusnya, panaskan minyak dan gorengkan donat sehingga bertukar menjadi perang keemasan. Angkat dan toskan...
  8. Tamburkan gula icing di donut.. siap selamat mencuba😘.

Apa yang menariknya, bomboloni ini mempunyai pilihan inti berbanding donut biasa. Daripada resepi donut gebu biasa ,ditambah menarikkan dengan donut coklat sampai ada yang ubah menjadi donut cheese, semua tetap menjadi pilihan. Bila kita sebut mengenai rasa donut yang lembut dan gebu ni seperti donut Big Apple dan donut-donut di kedai yang lain, faktor utama adalah. Köstliche Desserts Delicious Desserts Dessert Recipes Yummy Food Food Recipes Snacks Yeast Donuts Doughnuts Doughnut Muffins Fried Donuts. Buy Bella Mini Donut Maker from Walmart Canada.

Begitulah pembahasan Donut gebu by bella terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Donut gebu by bella.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby