Cara memasak Chunky Chocolate Melting Brownies

Chunky Chocolate Melting Brownies ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Chunky Chocolate Melting Brownies yang dapat kamu jadikan contoh.

Chunky Chocolate Melting Brownies kamu mampu memasak Chunky Chocolate Melting Brownies gunakan 8 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Chunky Chocolate Melting Brownies

  1. Kamu membutuhkan 250 gm Dark Chocolate **(i guna Beryls).
  2. Silahkan kamu persiapkan 250 gm Pure Butter**.
  3. Anda membutuhkan 80 gm Dark Cocoa Powder.
  4. Kamu butuh 180 gm Self-Raising Flour (BlueKey).
  5. Sediakan 250 gm Brown Sugar@Gula Putih (boleh kurangkan kalau xsuka manis).
  6. Persiapkan 4 Biji Telur Gred A.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1 SK Esen Vanilla.
  8. Kamu membutuhkan 140 gm Chocolate Bar Beryls (Dipotong Dadu).

Intruksi cara membuat Chunky Chocolate Melting Brownies

  1. Panaskan dahulu oven sekitar 180°c selama 15-20 minit...
  2. Kita mulakan,cairkan bahan bertanda ** dengan kaedah Double Boiler,dengan api yg slow,semasa mendidih gaulkan slow² sehingga adunan betul² sebati. (DB: air yang mendidig dgn api yg slow,bahan² dalan satu bekas aluminium atau kaca,diletakkan di atas permukaan air/ bole cairkan kedalam oven saja,sampai cair dan sebati)..ketepikan sementara suam²..
  3. Dalam mangkuk berlainan,pukul gula bersama telur sehingga kembang.Kemudian masukkan coklat cair td ke dalam adunan telur dan pukul manja² ye sehingga sebati..
  4. Seterusnya,bubuh Cocoa Powder,Self-raising Flour dan Esen Vanilla..gaul lagi sehingga sebati..dan last sekali,barulah masukkan Chocolate Dadu td dan kaup balik slow ye...
  5. Pengakhiran,sediakan loyang kek size 8x8,atau loyang brownies, yang sudah digriskan dgn minyak dan dilapik dgn baking paper...dan tuangkan ke dalam..atur rata² ye....
  6. Bakar suhu 180°c selama 25minit atau betul² masak..*** suhu terpulang pada oven masing²...
  7. Sudah masak dan sejuk,bolehla letakkan topping kat atas...

Begitulah pembahasan Chunky Chocolate Melting Brownies terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Chunky Chocolate Melting Brownies.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta