Panduan memasak Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal

Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar tentang Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal yang dapat Anda jadikan contoh. Resipi Roti Goreng Coklat Cadbury Jangan lupa SHARE & TAG kawan-kawan tau! Roti Goreng Inti Coklat Cadbury sedap dan mudah. Selepas Cadbury diselimutkan atau ditindih di atas coklat tadi, ambil cawan sila tekapkan!

Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal Senangkan cara nak buat roti goreng coklat viral ini? Cairkan coklat cadbury dan juga coklat gelap dengan minyak. Gunakan kaedah double boil. (boleh tengok caranya dalam video kat atas). kamu dapat memasak Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal menggunakan 5 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal

  1. Anda membutuhkan 1 buku roti.
  2. Kamu siapin 1 bar coklat cadbuary(almond@pilihan).
  3. Selain itu juga tambahkan nutella.
  4. Sediakan juga gula Icing.
  5. Kamu membutuhkan bekas acuan untuk tekup.

Setelah cair, angkat dan biarkan coklat betul-betul sejuk. Roti Bakar sangat mudah kita jumpai dijajakan di pinggir jalan oleh pedangan kaki lima sampai dikedai kedai roti bakar. Yodha masih demam.jadi absen lagi hari ini sekolah. Kalau lagi demam dan batuk gini.duch.makannya jadi susah.sedikit dan pilih-pilih.

Langkah cara memasak Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal

  1. Mula-mula sediakan bahan seperti,roti,coklat cadbuary,nutella dan gula.Potong coklat mengikut sukatan yg diinginkan...
  2. Letak coklat ditengah-tengah,lapiskan lagi dengan sekeping roti lagi diatas seperti gambar dibawah..
  3. Ambil acuan bulat yang sesuai,tekup diatas roti tadi.keluarkan dari acuan dan terhasil lah bentuk yg diinginkan...
  4. Dah siap,bolehla digoreng roti tadi,pastikan minyak betul-betul panas dan masak sebentar sahaja..
  5. Ok bolehla dihidang kan bersama nuttella dan gula icing...nyum3😋y==5.

Akhirnya tadi waktu dia lagi bobok aku sempatin bikin cemilan favoritnya. Roti goreng adalah makanan ringan yang terbuat dari tepung terigu sebagai bahan utamanya. Roti banyak disukai oleh kalangan masyarakat, khususnya sebagai sarapan pagi. Roti Maka dari itu, kalau kita membuat sendiri dirumah… sangat menguntungkan buat kita. Roti Goreng Coklat Keju ini enak buat cemilan akhir pekan bersama keluarga.

Begitulah pembahasan Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti coklat cadbuary goreng#PinkBoxCereal.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta