Panduan membuat Kek batik crunchy

Kek batik crunchy ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek batik crunchy yang dapat Anda jadikan inspirasi. Contact Kek Batik Crunchy on Messenger. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with.

Kek batik crunchy Mahukan resepi kek batik yang menjilat jari? Kek batik adalah antara resepi yang mudah untuk dibuat. Ianya tidak menggunakan peralatan yang canggih. kamu mampu memasak Kek batik crunchy memanfaatkan 4 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek batik crunchy

  1. Kamu membutuhkan 400 g vico.
  2. Silahkan sobat siapkan 250 g butter cup.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 tin susu pekat manis.
  4. Sediakan juga 2 @ 3 pack biskut marie (di hancur kan terlebih dahulu).

Tags Cara Membuat Kek Batik, Kek Batik Resepi, Resepi Kek Batik Biskut Marie, Resepi Kek Batik Coklat saya pun dah buat… biskutnya macam lembik. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau. Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia.

Langkah cara memasak Kek batik crunchy

  1. Pukul susu dan mentega sampai sebati.
  2. Masukkan vico dan pukul sampai sebati.
  3. Masukkan roti marie yg telah hancur.. masukkan sebungkus dulu..kacau rata guna senduk.. lepas tu masukkan lagi sebungkus roti marie dn gaul rata..nak lebih crunchy boleh tambah kn lagi roti marie yg telah dihancur halus.
  4. Masukkan ke dalam loyang dan tekankn sampai isi semua padat.kemudian,wrapkn kek batik untuk d simpan ke dalam peti ais bawah ya untuk semalaman..selamat mencuba.

Banyak ibu yang selalu mendapat permintaan daripada anak-anak di rumah untuk membuat kek batik. The Batik Cake to me looks very similar to the Hedgehog Slice from Australia and New Zealand. Although Hedgehog Slice is more like a chocolate biscuit in texture and less like a cake. Odkryj Batik Cake Kek Batik Malaysian Fridge stockowych obrazów w HD i miliony innych beztantiemowych zdjęć stockowych, ilustracji i wektorów w kolekcji Shutterstock. Kek batik. hahaha. giler senang kan masak kek batik ni.

Begitulah pembahasan Kek batik crunchy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek batik crunchy.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta