Panduan membuat Roti kentang sardin

Roti kentang sardin ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Roti kentang sardin yang dapat kalian jadikan inspirasi. Roti Bawang Sardin Kentang ; Celup Tepung Lintang Pukang. Dapur Bunda roti ikan sardin, pernah denger roti ikan sardin? kalau ikan sardin tentu taukan, jadi aku akan buat roti ikan sardin yuk langsung tonton. Roti Sardin & Karipap kentang. .

Roti kentang sardin Masyaallah, banyak Tapi jangan risau, untuk resepi roti sardin istimewa ni, kami sarankan anda guna kuali non stick dan. "Alahai banyak lagi roti ni dah muak nak makan. Kadang-kadang bila ada banyak lagi roti di rumah. roti sardin fb. Roti sardin is a Malaysian flatbread dish, adapted from the Indian style of roti (translated as "bread", both in Hindustani and Malay languages). anda mampu membuat Roti kentang sardin memanfaatkan 9 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Roti kentang sardin

  1. Sediakan 400 gram kentang didadu kecil.
  2. Siapkan juga 1 buku roti putih.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 sachet perencah mee goreng adabi.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 tin sardin Size besar.
  5. Sediakan 150 gram bawang Holland (1 biji besar).
  6. Sobat juga memerlukan 3 ulas bawang putih.
  7. Anda Memerlukan Garam dan perasa secukupnya.
  8. Kamu perlu Sesudu besar lada sulah.
  9. Anda membutuhkan Air secukupnya utk empuk kan kentang.

Letakkan sardin di atas roti dan gulungkan. Sapukan sedikit telur di hujung roti supaya roti tidak Boleh tambahkan sayuran lain ke dalam Sardin seperti lobak merah yang disagat, daun bawang dan. Bahan Pastri Panaskan minyak dan tumis cili kisar sehingga betul betul garing. Kemudian sardin, bawang besar dan kentang.

Intruksi cara memasak Roti kentang sardin

  1. Tumis bawang merah dan bawang putih hingga layu.
  2. Masukkan kentang didadu, perencah mee goreng adabi, setin sardin..masuk sahaja semua sekali.
  3. Tambahkan 1 sudu besar lada sulah,air secukupnya dan masak hingga inti kering dan kentang empuk. perisa kan dgn garam dan perasa.
  4. Gelek roti hingga leper, potong tepi, bahagi dua, tambah inti, kemudian kepil tepi dengan garpu.
  5. Kemudian golekkan pada telur yg dipukul, kemudian masukkan ke dalam break crumb. Goreng.siap sarapan pagi kiter, sedap lawan dgn air kopi atau air teh.mesti anak anak suka sangat..

Semasa masih panas, lenyekkan hingga nipis. Masukkan satu sudu kecil campuran sardin dan gulungkan. A picture of "roti canai", "roti sardin" and "roti telur" frying on the hot pan. Cara: Mesin kasar bhn bertanda * Tumis bhn mesin.masukkan tomato hiris Masukkan sos sardin dan masak hingga sambal agak garing Masukkan garam n perasa Akhir. Kentang goreng paling enak disajikan bersama beragam saus seperti saus sambal pedas, keju, bolognese, atau sesuai keinginan.

Begitulah pembahasan Roti kentang sardin terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti kentang sardin.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta