Resep Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar

Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar yang bisa kalian jadikan contoh.

Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar anda mampu membuat Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar manfaatkan 12 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar

  1. Kamu butuh 1/2 bar dari 1 bar dark Coklat Berly's (lihat gambar).
  2. Siapkan juga 1/2 butter dari 250 gm butter.
  3. Kamu membutuhkan 1 cawan gula.
  4. Anda membutuhkan 4 biji telur.
  5. Persiapkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  6. Silahkan sobat siapkan Secubit garam.
  7. Selain itu juga tambahkan 2 cawan tepung gandum.
  8. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil bikarbonat.
  9. Kamu siapin 1 sudu besar baking powder.
  10. Silahkan sobat siapkan 1 sudu besar serbuk koko.
  11. Silahkan kamu persiapkan 1/2 cawan badam hancur.
  12. Silahkan kamu siapkan 1 cawan buah blueberries.

Step by step cara membuat Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar

  1. Didihkan air dalam periuk lalu letakkan mangkuk yang dimasukkan butter dan dark Coklat Berly's. Kaedah double boiler. Masakkan coklat dan butter sampai cair..
  2. Ayakkan tepung gandum dalam mangkuk A bersama soda bikarbonat dan baking powder lalu ketepikan. Masukkan gula, telur, garam dan esen vanilla dalam mangkuk B lalu kacau menggunakan pemukul telur hingga sebati. Putar sekejap je agar bahan sebati. (lihat gambar). Sapukan loyang 4 segi leper dengan sedikit butter dan lapikkan dengan kertas minyak lalu ketepikan..
  3. Curahkan coklat masak dan serbuk koko ke dalam mangkuk B lalu kacau sebati. Masukkan adunan tepung mangkuk A sedikit demi sedikit sehingga habis kedalam mangkuk B lalu dikacau rata..
  4. Curahkan adunan Brownies ke dalam loyang lalu hentak-hentakkan sedikit agar adunan sekata. Taburkan badam hancur dan susunkan buah Blueberries ikut selera masing-masing. Panaskan oven dulu suhu 170 darjah celcuis selama 10 minit api atas bawah. Selepas 10 minit masukkan loyang Brownies lalu bakarkan selama 45 minit @ sehingga masak. Ikut oven masing-masing ya😊.
  5. Untuk memastikan Brownies sudah cukup masak cucukkan di tengahnya dengan lidi dan sekiranya lidi licin, masaklah Brownies. Renggangkan pintu oven dan biarkan Brownies di dalam oven selama 10 minit. Siap Brownies Blueberries Puncak Kasih untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys👍😍.

Begitulah pembahasan Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Brownies Blueberries Puncak Kasih #syedmunawwar.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta