Resep Kek batik mudah

Kek batik mudah ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar mengenai Kek batik mudah yang bisa sobat jadikan wawasan. Harap u guyzz sentiasa sihat d bulan ramadhan nie. Cara buat Kek Batik dengan Mudah. Pasti ada yang bertanya resepi kek batik dan cara nak buat macamana supaya jadi lembut, rangup dan gebu?

Kek batik mudah Click on the heart to add this to your Favourite list. We recommend you to use delivery services instead of practicing COD. Do note that Mudah.my is NOT affiliated in any way with. anda mampu memasak Kek batik mudah manfaatkan 5 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek batik mudah

  1. Kamu perlu 1 paket biskut marie (saya guna jenama Tiger).
  2. Persiapkan 1 buku butter 250g (saya guna jenama buttercup).
  3. Kamu siapin 1/2 tin susu pekat.
  4. Sediakan 200 g milo.
  5. Persiapkan 1 sudu kecil esen vanila.

Kek Batik adalah antara manisan yang paling mudah nak dihasilkan. Menggunakan bahan-bahan yang ringkas malah ia juga tidak memerlukan ketuhar. Cukup sekadar ada kuali dan loyang. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients.

Step by step cara membuat Kek batik mudah

  1. Patahkan biskut marie kepada beberapa bahagian.
  2. Cairkan butter dan masukkan esen vanila.
  3. Kemudian tambahkan milo ke dalam butter yang telah cair tadi, kacau sehingga butter dan milo sebati dan pekat.
  4. Masukkan biskut marie yang telah dipatah-patahkan tadi ke dalam adunan butter & milo yang telah sebati. Gaul sehingga semua roti marie tadi bersalut dengan adunan milo..
  5. Then, letak dalam loyang. Mampatkan dan masukkan ke dalam fridge. Lepas dah sejuk boleh potong dan makan.. Selamat mencuba!.

This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. OK, kek batik sedap dah siap untuk. Membuat Cake Batik, Mudah Tanpa Mixer dan Oven от : Resep Borneo Kek Motif Batik, tidak perlu dipanggang, no oven. Kemudian tuang atas kek batik tadi. Biskut meri dipatah-patahkan kepada empat bahagian (asingkan).

Begitulah pembahasan Kek batik mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek batik mudah.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta