Resep Roti sourdough sosej

Roti sourdough sosej ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Roti sourdough sosej yang bisa Anda jadikan inspirasi. HOW TO MAKE NAAN BREAD AT HOME! Roti Sosej Cheese #goldenapron #saturesepisatupohon Minum petang kali ini saya sediakan menu yang cukup ringkas dan merupakan menu kegemaran suami dan anak-anak. Roti sosej cheese sedap di makan tidak mengira waktu sama ada sarapan pagi, minum petang dan juga jika ada majlis-majlis tertentu.

Roti sourdough sosej Just a simple , quick, tasty and healty(I guess) You can toast or steam the bread as well. And you can put anything you like for the topping. Ambil sesudu campuran tuna dan letakkan di atas roti yang telah dileperkan. kamu mampu memasak Roti sourdough sosej menggunakan 6 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Roti sourdough sosej

  1. Persiapkan 1 1/2 cwn tepung gandum.
  2. Silahkan kamu persiapkan 1/2 cwn sourdough starter.
  3. Anda membutuhkan 3 tbsp gula organic.
  4. Anda butuh Garam pink sikit.
  5. Silahkan kamu persiapkan Air suam (sampai menjadi doh).
  6. Anda perlu Sosej.

Sapu sekeliling roti dengan sedikit telur. Celup roti ke dalam bancuhan telur. Panaskan minyak di dalam kuali dan goreng gulungan roti hingga keperang-perangan. Sosej ni dah lama suami beli.

Step by step cara membuat Roti sourdough sosej

  1. Masukkan semua bahan kering. Kemudian masukkan air suam sikit demi sedikit sehingga jadi doh. Tutup dengan plastic wrap dan biarkan. Saya biarkan 8jam.
  2. Tabur tepung gandum, canaikan doh. Letak sosej dan gulung..
  3. Kemudian saya potongkan jangan sampai putus. Lepastu bentukkan..
  4. Bakar 185° dalam 20minit..

Saya pula sebab tak makan, jadinya sorok dalam peti, hampir terlupa. Bila #dudukrumah, baru jumpa semua benda. Resepi roti ni sama dengan roti naan cheese. Tapi Alhamdulillah, roti menjadi dan boleh menjadi sarapan kami sekeluarga. Alhamdulillah akhirnya berjaya jugak akak buat roti sosej hasil air tangan kakPah dari dapur Ibundo.

Begitulah pembahasan Roti sourdough sosej terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti sourdough sosej.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta