Tutorial membuat Kek Batik KoLo

Kek Batik KoLo ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Batik KoLo yang dapat kamu jadikan inspirasi. Tahukah anda, menurut kajian, dengan menikmati sepotong kek dapat Kali ini saya ingin berkongsi resepi-resepi kek batik yang lembut dan enak. Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia. Banyak ibu yang selalu mendapat permintaan daripada anak-anak di rumah untuk membuat kek batik.

Kek Batik KoLo Obserwuj 💯 PURE CHOCOLATE POWDER (@kek.batik), aby nigdy nie przegapić publikowanych zdjęć i filmów. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau. kamu dapat membuat Kek Batik KoLo menggunakan 7 bahan 8 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Batik KoLo

  1. Kamu butuh 1 pek biskut Meri 300g.
  2. Anda butuh 1 buku spread / butter 250g.
  3. Kamu membutuhkan 1/2 cawan susu pekat manis.
  4. Anda butuh 1/2 cawan serbuk koko.
  5. Kamu butuh 1/2 cawan milo.
  6. Anda butuh 1 biji telur.
  7. Anda Memerlukan 1/4 cawan air.

Kek batik coklat adalah di antara menu pilihan apabila ada jamuan seperti potluck. Ia juga menjadi pilihan utama untuk dijamu kepada tetamu yang bertandang seperti ketika hari raya. See more ideas about Kek batik, Food and Desserts. Best of all NO baking skills needed!

Langkah cara membuat Kek Batik KoLo

  1. Api kecil, cairkan spread/butter bersama susu..
  2. Campur kan serbuk koko dan milo. Kacau sebati, tidak berketul-ketul. Pecah kan telur dan kacau lagi..
  3. Masukkan biskut yg telah dipatah-patah (sy guna Cap ping-pong). Masukkan air. Gaul rata dan tutup api..
  4. Alaskan loyang @ bekas dengan plastik. Renjiskan dengan air sedikit sebelum masukkan adunan kek batik. Padatkan dan rata kan permukaan kek..
  5. Biarkan pada suhu bilik sebelum simpan di dalam peti sejuk. Sedia dipotong dan dinikmati selepas beberapa jam..
  6. Tips = Jika ingin kan rasa milo yg kuat, kurang kan koko dan lebih milo..
  7. Tips = Rasa ini sememangnya manis yg biasa, jika ingin kan lebih manis, lebih kan susu pekat..
  8. Tips = Jika keluar kan kek dari peti sejuk, biarkan seketika dalam 10 minit sebelum dipotong untuk memudahkan potongan..

Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of non-baked Malaysian cake dessert. This cake was made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with egg. Antara juadah pencuci mulut atau makan ketika minum petang bersama keluarga, jom kita cuba buat dengan mengikut resepi kek batik yang diberikan dibawah ini. Kek batik. hahaha. giler senang kan masak kek batik ni. So. mari la kita buat sendiri.

Begitulah pembahasan Kek Batik KoLo terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Batik KoLo.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta