Cara memasak Kek mentega

Kek mentega ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar tentang Kek mentega yang dapat kalian jadikan wawasan. Kek mentega merupakan sejenis kek yang amat lazat dan boleh dipotong ketika masih panas. Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. Kek mentega sememangnya digemari semua golongan tidak kira usia.

Kek mentega Kek, Mari kongsi resepi popular di Malaysia dan Asia. Sebut sahaja resepi kek mentega,ianya adalah salah satu jenis kek yang mudah disediakan tapi menjadi kegemaran ramai. Masukkan tepung yg telah diayak tadi. anda bisa membuat Kek mentega menggunakan 9 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek mentega

  1. Silahkan kamu persiapkan 1 ketul mentega tanpa garam.
  2. Silahkan kamu siapkan 210 g tepung gandum.
  3. Kamu perlu 170 g gula kastor.
  4. Sobat juga memerlukan Secubit garam.
  5. Kamu membutuhkan Sedikit baking powder.
  6. Anda membutuhkan Sedikit esen vanila.
  7. Anda membutuhkan 4 biji telur gred A.
  8. Kamu membutuhkan Option.
  9. Sediakan juga Kepingan badam.

Kek butter mak yang sedap dan berbau harum semerbak memang memikat selera semua orang. Arwah abah selalu request kek butter daripada mak terutamanya di pagi raya. Kek Lapis Mentega KacangKelas dah pi,barang dan peralatan membuat kek dah beli,apa lagi cuba Dipendekkan cerita,ni la hasilnya.kek lapis mentega kacang. Resepi Kek Mentega Vanilla Sukatan Cawan.

Step by step cara membuat Kek mentega

  1. Pukul mentega dan Gula hingga kembang.
  2. Masukkan telur satu per satu sambil dipukul hingga sebati..
  3. Masukkan esen vanila untuk buang hanyir telur.
  4. Masukkan tepung gandum, baking powder yang telah diayak dan garam. Masukkan sedikit demi sedikit..
  5. Masukkan kedalam loyang. Ratakan dan tabur kepingan badam.
  6. Hentak ringan loyang supaya rata..
  7. Bakar pada suhu 180C selama 40 minit..
  8. .

Cara Membuat Kek Mentega Lembut Moist Dan Sedap How to Bake Super Soft Moist Butter Cake Easy. Saya memang peminat kek Mentega atau Kek Marble yang simple tetapi gebu dan moist. Masukkan vanilla extract dan pukul seketika. Resepi Kek kukus coklat yg mudah sedap ~ Bahan untuk kek coklat.

Begitulah pembahasan Kek mentega terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek mentega.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta