Panduan membuat Kek pisang walnut

Kek pisang walnut ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek pisang walnut yang dapat kamu jadikan contoh. Melihat gambar kek yang ditayang Berbalik pada kek pisang ini, ianya memang sedap, memang lembab dan secukup jer kemanisannya. Cik Pah ni memang betul tak kedekut cheese. Macam hujan salji bertaburan diatas kek sarang semut yg empuk dan manis ni.

Kek pisang walnut Resepi Kek ini amat simple dan hanya. Kek pisang selalunya memang seronok di makan untuk minum petang lagi lagi dengan air panas. Resepi Kek Pisang - Kini kami menyusun beberapa babak resepi. kamu bisa membuat Kek pisang walnut memanfaatkan 10 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek pisang walnut

  1. Kamu perlu 150 gm butter.
  2. Kamu membutuhkan 100 gm gula perang.
  3. Selain itu juga tambahkan 100 gm gula.
  4. Silahkan sobat siapkan pisang 4biji.
  5. Sediakan juga telur 3 biji.
  6. Kamu siapin walnut 1 genggam.
  7. Anda perlu kismis hitam 1 genggam.
  8. Selain itu juga tambahkan 1/2 sudu teh Bikarbonat soda.
  9. Sediakan 1 sudu teh baking powder.
  10. Sobat juga memerlukan 225 tepung gandum.

Di samping menyediakan Banana Cekodok atau di Kelantan. Kalau anda nak buat saiz besar, gandakan sahaja bahan-bahan resepi kek di atas ya. Siapa kata orang diet tak boleh makan sedap? Walaupun kena control nafsu makan, tapi ada banyak alternatif untuk anda memilih dan menyediakan sendiri makanan yang lebih sihat tapi tetap sedap.

Langkah cara membuat Kek pisang walnut

  1. Pukul gula,butter dan pisang masukkaan telur satu per satu..
  2. Tepung, b.soda dan baking powder di ayak mengunakkan penapis..
  3. Walnut bakar sekejap dan cingcang kasar.
  4. Capurkan kismis bersama dengan walnut masukkan ke dlam tepung..
  5. Setelah adunan pisang siap masukkan tepung gaul mengunakan sudu sehinga sebati..
  6. Sapu acuan mengunakan butter lapikan dengan kertas minyak sy mengunakan acuan size 8.suhu 170 bergantung oven kita masing 40minit..

Siapa suka makan kek pisang? patut cuba resipi yang sangat ringkas dan mudah ini. Kombinasi enak manis pisang dan cip coklat yang sangat serasi. Jawabannya pasti kek pisang (cake pisang). Kek Pisang Villa merupakan salah satu buah pemikiran dari seorang pria bernama Denny Delyandri. Sapa sapa suka makan pisang? hari ini saya nak kongsikan resepi kek pisang lembab yang mudah dan pastinya sedap. saya memang penggemar kuih atau kek yang dikukus kerana kek menjadi.

Begitulah pembahasan Kek pisang walnut terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek pisang walnut.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby