Resep Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor

Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar tentang Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor yang bisa sobat jadikan inspirasi.

Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor anda mampu membuat Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor pakai 10 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor

  1. Sobat juga memerlukan 300 gram tepung roti.
  2. Anda membutuhkan 1/2 sudu kecil yis (mauripan).
  3. Kamu butuh 3/4 sudu kecil garam halus.
  4. Anda perlu 200 ml air suam.
  5. Selain itu juga tambahkan (Topping).
  6. Anda perlu 4-5 sudu besar minyak olive.
  7. Silahkan kamu persiapkan 5-6 biji tomato ceri (dipotong 2).
  8. Sobat juga memerlukan 1-2 tangkai daun rosemarry.
  9. Kamu butuh 1 biji bawang besar (di mayang).
  10. Selain itu juga tambahkan Garam kasar (untuk tabur).

Langkah cara memasak Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor

  1. Dalam satu cawan.Campurkan yis dan air.Gaul sebati dan biarkan sehingga yis berbuih..
  2. Dalam satu mangkuk yang lain.Campurkan tepung dan garam.Kemudian campurkan pula yis yang sudah berbuih tadi kedalam mangkuk tepung.Gaul menggunakan senduk kayu sehingga sebati kemudian uli adunan diatas permukaan yang rata dan ditabur tepung.Uli doh sekadar sebati dan bentukkan menjadi bulat..
  3. Oleskan minyak olive dikeliling mangkuk,letakkan doh di dalam mangkuk itu dan tutup dengan menggunakan plastic wrapping.Rehatkan selama 1 jam atau sehingga doh mengembang 2 kali ganda..
  4. Panaskan oven mengikut suhu masing-masing.Lapikkan loyang dengan baking paper.
  5. Keluarkan doh dari mangkuk.Dengan perlahan-lahan,bentukkan doh leper (flat)seperti doh pizza.Tidak perlu di uli kerana kita tidak mahu merosakkan bubble yang ada pada doh..
  6. Dengan menggunakan jari kedua-dua tangan anda,cucuk perlahan atas doh supaya berbentuk seperti lubang-lubang dan berlekuk.Tuangkan rata minyak olive diatas permukaan doh kemudian susun Topping..
  7. Bakar selama 30minit hingga keperangan.Setelah selesai dibakar,taburkan sedikit garam kasar..
  8. Sedia di hidang 😊.

Begitulah pembahasan Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Focaccia Bread #RayaHiTea #Selangor.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Tempat Wisata Nearby