Resep Kek pelangi

Kek pelangi ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek pelangi yang dapat kalian jadikan wawasan. #resepikek #kekpelangi #resepikekpelangi #keksedap Resepi Kek Pelangi. Kali ni Mak Ayang bergabung dengan makcik untuk buat kek. Dengan tekstur kek yg gebus dan manis-manis sayang rasanya.

Kek pelangi Resepi kek pelangi antara veriasi kek yang rupanya memang menarik, pelbagai cara boleh dimasak antara boleh guna kaedah kukus, bakar dan boleh mengikut sukatan cawan yang anda suka. Kek kukus pelangi ini selain mempunyai kelazatan dan pelangi yang cantik warna, satu ini mempunyai tekstur sangat lembut apabila jadi sangat lazat dimakan. Rainbow KEK ini saya mempunyai dua cara. anda bisa membuat Kek pelangi memakai 9 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek pelangi

  1. Selain itu juga tambahkan 250 gram marjerin.
  2. Kamu membutuhkan 220 gram gula kastor.
  3. Kamu butuh 250 gram telur atau 5 biji telur size B.
  4. Kamu siapin 250 gram tepung gandum.
  5. Kamu siapin 1 sudu kecil baking powder.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 sudu besar susu tepung.
  7. Anda membutuhkan 2 sudu besar susu segar.
  8. Kamu membutuhkan 2 sudu besar susu pekat.
  9. Selain itu juga tambahkan 3 pewarna pilihan hati.

Gunakan warna pelangi untuk resepi kek pelangi ini. Baru menarik barang hantaran kahwin anda. Hairul.com: Terima kasih Kak Raja diatas kiriman Resepi Kek Pelangi yang menarik ini. Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat kek lapis pelangi dan cara memasak kek lapis sehingga siap untuk dimakan.

Intruksi cara memasak Kek pelangi

  1. Pukul marjerin dengan gula kastor sehingga sebati.
  2. Masukkan telur satu persatu.
  3. Masukan susu tepung, susu segar dan susu pekat putar lagi sehingga sebati.
  4. Akhir skali masukkan tepung yang telah di ayak bersama baking powder.
  5. Apabila sudah sebati masukkan ke dalam loyang size 7 inci, gris kan loyang dgn marjerin dan baking paper. Bahagikan kepada 3 bahagian untuk asingkan 3 kaler. Dan baru lah tuang ke dalam loyang..
  6. Bakar pada suhu 160’celcius selama 40-45 minit bergantung kepada oven masing2. Kalau boleh jangan “hentak” loyang tu ye..

Resepi kek ni sama sahaja dgn yg biasa sy buat, gunakan resepi mak bila. Resepi Kek Coklat Marble Pelangi Mudah. kek ini memang lembut teksturnya dan apa-apa kek pun akan lebih sedap selepas sehari kerana butternya akan mula serasi dengan keseluruhan kek. mudah. Kek Butter Pelangi I Rainbow Butter Cake. Pukul telur gula shgga kembg,kemudian masuk majerin kacau seketika.setelah sbati msk tpg kek dan tpg gandum,susu cair dan asen vanila. Kek ini memang sedap dan lembut jer teksturnya.

Begitulah pembahasan Kek pelangi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek pelangi.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta