Resep Roti sosej cheese

Roti sosej cheese ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar mengenai Roti sosej cheese yang dapat kalian jadikan ide. Diner in Pahang Tua, Pahang, Malaysia. Bersedia terima tempahan ROTI SOSEJ CHEESE😍. Pm Mr runner Ayie untuk tempahan.

Roti sosej cheese Letakkan keju di atas roti diikuti sosej yang dipotong kecil. Selamat pagi bangun beliawan bento Breakfast Morning dan Afia, pastilah pegawai waktu kerja. Makan makan siang pada tengah hari semasa memasak ikan kembali nasik. kamu sanggup memasak Roti sosej cheese gunakan 9 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Roti sosej cheese

  1. Persiapkan 6-7 kpg roti putih.
  2. Kamu membutuhkan 6 kpg cheese ceddar.
  3. Silahkan kamu siapkan 2 bji telur untuk salutan.
  4. Silahkan kamu persiapkan 4 btg sosej di belah dua.
  5. Sediakan juga 1 mgkuk serbuk roti.
  6. Siapkan juga 2 cwn air.
  7. Silahkan sobat siapkan Garam sedikit.
  8. Silahkan sobat persiapkan 1 cwn minyak masak.
  9. Kamu siapin 4 sdm sos cili.

Lipatkan cheese (sekeping cheese untuk setiap roti), letak cheese pada bahagian tengah roti. Sebenarnya sosej ni atas diri masing-masing. Cara membuat roti sosej ini senang sahaja. Malah bukan sahaja senang tetapi cepat untuk dihidangkan.

Langkah cara memasak Roti sosej cheese

  1. Step 1. Rebus sosej dengan air yg di sediakn jgn terlalu lama agak2 setengah masak angkat asingkn. Belah kepada dua bahagian kesemuanya..
  2. Step 2. Ambil roti tekan2 atau di giling dgn pengiling kayu yg bulat kalau da siap semuanya asingkn..Ambil sekeping roti masukkn sosej,cheese ceddar dn gulung rata buat sampai semua habis...
  3. Step 3. Ambil 2 biji telur pecahkn masukkn garam dn kacau smpai sebati ok celupkn roti yg telah di isi tadi kedalam telur dn selepas itu masukkan ke dalam serbuk roti kacau sebati da siap..asingkn.
  4. Step 4. Panaskn kuali masukkn minyak lepas tu da panas masukkan roti sosej yang telah di gulung tadi goreng sampai wrna kuning keemasan..Da siap boleh la dimakan dengan sos cili..Ringkas dn mudah selamat mencuba resepi saya.
  5. #.

Roti sosej ini sesuai dibuat untuk makan sarapan pagi kerana anda akan mendapat. Memang sedap betul resepi roti sosej goreng ni. Dengan gunakan sosej ayam homemade dengan resepinya ada diberi, letak pula kepingan cheese. Seterusnya, salutkan roti sosej dengan serbuk roti. Apabila Sosej Roll Cheese sudah siap digoreng, inilah hasilnya.

Begitulah pembahasan Roti sosej cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Roti sosej cheese.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta