Step by step membuat Kek Oren Lembut

Kek Oren Lembut ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Oren Lembut yang bisa kalian jadikan contoh.

Kek Oren Lembut kamu sanggup memasak Kek Oren Lembut mengfungsikan 9 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Oren Lembut

  1. Sobat juga memerlukan 1 biji oren (kisar).
  2. Persiapkan 100 ml tepung gandum.
  3. Anda Memerlukan 1 tbs serbuk penaik.
  4. Silahkan sobat persiapkan 5 biji telur.
  5. Persiapkan 50 ml gula kastor.
  6. Silahkan kamu siapkan 50 ml minyak jagung.
  7. Kamu butuh 1 cap lemon paste.
  8. Siapkan juga 1 cap esen vanilla.
  9. Siapkan juga Sedikit pewarna oren.

Step by step cara membuat Kek Oren Lembut

  1. Kupas buah oren dan buang biji, serta urat putih. Potong kecil dan masukkan ke dalam blender. Kisar sehingga halus..
  2. Pertama, asingkan telur putih dan telur kuning di dalam mangkuk berasingan..
  3. Kedua, di dalam mangkuk berisi telur kuning, masukkan minyak jagung (kacau perlahan), masukkan oren yang dikisar, masukkan tepung gandum dan serbuk penaik (ayak dan kacau perlahan) Gaul sebati dan masukkan esen vanilla, lemon paste dan pewarna ke dalam adunan kek..
  4. Sementara itu, pukul telur putih sehingga berbuih. Setelah itu, masukkan gula kastor secara berperingkat dan pukul sehingga nampak soft peak menggunakan mixer. Apabila kedua² adunan sudah siap, masukkan adunan tepung ke dalam meringue dan kacau perlahan sehingga sebati..
  5. Tuang adunan ke dalam loyang. Corakkan permukaan kek ikut cita rasa sendiri. Tuang sedikit air di dalam tray oven dan letak loyang kek di atas menggunakan kaedah water bath. Panaskan oven pada suhu 160•C dan bakar selama 60 minit..

Begitulah pembahasan Kek Oren Lembut terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Oren Lembut.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta