Tutorial memasak Kek Marble Pandan

Kek Marble Pandan ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar tentang Kek Marble Pandan yang dapat Anda jadikan inspirasi.

Kek Marble Pandan anda bisa memasak Kek Marble Pandan menggunakan 11 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Pandan

  1. Kamu membutuhkan 💚 1/2 ketul buttercup (125gm) -di cairkan.
  2. Silahkan kamu persiapkan 💚 1 1/4 cwn tepung self raising*.
  3. Siapkan juga 💚 5 sudu bsr susu tepung*.
  4. Siapkan juga (bahan2 bertanda * di ayak).
  5. Sobat juga memerlukan (boleh guna tepung gandum + dgn 1 sudu teh serb.penaik).
  6. Silahkan kamu persiapkan 💚 3 biji telur A.
  7. Anda perlu 💚 3/4 cwn gula kastor.
  8. Anda perlu 💚 1 sudu bsr ovallete.
  9. Sediakan 💚 2 sudu bsr air daun pandan - blend 3 helai daun pandan + air).
  10. Siapkan juga 💚 2 sudu bsr serbuk koko.
  11. Kamu membutuhkan 💚 3-4 titik pewarna hijau & kuning.

Intruksi cara memasak Kek Marble Pandan

  1. Satukan telur, gula, ovallete, air daun pandan & bahan2 ayak. Pukul dgn high speed selama 5 minit hingga kembang & gebu. Masukkan mentega cair & pukul sekadar sebati saja.
  2. Bahagikan adunan kpd 3 bahagian. Satu bahagian di campur dgn warna hijau, satu warna kuning & satu lagi dgn serbuk koko. Alas loyang saiz 8 @ 9 dgn baking paper. Sapu tepi loyang dgn mentega. Tuang 3 sudu adunan kuning dulu di tengah2 loyang. Kemudian lapiskan di atasnya dgn adunan coklat. Lapiskan pula dgn adunan hijau. Ulang langkah yg sama hingga habis. Boleh lorek @ buat corak di atasnya dgn corak yg di sukai.
  3. Bakar pada suhu 150•c selama 45 minit. Bergantung pd suhu oven masing2. Bila di cucuk dgn lidi ia keluar bersih bermakna kek sudah masak. Terbalikkan kek di atas jaring & sejukkan. Bolehlah di potong & di hidangkan.

Begitulah pembahasan Kek Marble Pandan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman website ini,konten ini dikelompokkan ke dalam kategori Kek Marble Pandan.

Comments

Popular posts from this blog

Wisata Madiun

Wisata Cibubur

Area Wisata Jakarta